Chemie | Maturita





Maturitní okruhy:

  1. Vzorce a názvosloví organických sloučenin, ropa a zemní plyn
  2. Stavba atomu
  3. Chemická vazba
  4. Rychlost chemických reakcí, chemická rovnováha a energie v chemických reakcích
  5. Redoxní a elektrochemické děje
  6. Dusíkaté deriváty uhlovodíků, dusíkaté heterosloučeniny/li>
  7. Alkany, alkeny
  8. Prvky III. a IV. A skupiny
  9. Alkyny, alkadieny
  10. Základní typy organických reakcí, jejich mechanismy a syntetické makromolekulární látky
  11. Aromatické uhlovodíky a jejich deriváty
  12. Teorie kyselin a zásad, vodíkový exponent
  13. Alkoholy a fenoly
  14. Aminokyseliny a bílkoviny


  1. Aldehydy, ketony a kyslíkaté heterosloučeniny
  2. Deriváty karboxylových kyselin a kyseliny uhličité
  3. Vodík, kyslík, voda a roztoky
  4. Látkový metabolismus a biokatalyzátory
  5. Disperzní soustavy a metody přípravy čisté látky
  6. Zdroje a chemické složení organických sloučenin
  7. Sacharidy
  8. Přírodní makromolekulární látky a přírodní látky rostlinného původu
  9. Prvky I. a II. A skupiny
  10. Prvky V. a VI. A skupiny
  11. Halogeny a halogenové deriváty uhlovodíků
  12. Karboxylové kyseliny
  13. Lipidy, mýdla, steroidy, organické sloučeniny kovů a nekovů
  14. Prvky skupiny Cr, Mn, Fe
  15. Prvky skupiny Zn, Cu, Sc, lanthanoidy a aktinoidy, prvky III.B, IV.B, a V.B
  16. Periodická soustava prvků, názvosloví anorganických sloučenin

Požadavky a podmínky maturitní zkoušky:

  • Student se před zkouškou dobře nají, vyspí a zbaví se depresí!
  • Dostaví se včas a vhodně upraven k „tažení“ otázky!
  • Pokud možno si vytáhne otázku, kterou si přál a umí ji!
  • Na potítku bude periodický systém a kalkulačka!
  • Čas na potítku ubíhá rychleji, než se zdá, využije jej beze zbytku!
  • Pokud máte problém s kalkulačkou, řešte příklady z hlavy!
  • Maturita bude vestoje, vezměte si pohodlnou obuv (nakrémovat)!
  • Student myšlenky formuluje srozumitelně a přehledně!!
  • Používá analytické i syntetické myšlení a mluví souvisle!
  • Mluví dostatečně nahlas, aby chemii přišli na chuť i ostatní!
  • Rovnice, vzorce a schémata kreslí student na tabuli křídou!
  • Orientace studenta v názvosloví je nezbytná!
  • Cizí výrazy používá jen v souladu s látkou, aby jich nebylo příliš!
  • Po vypršení času zkoušky předá podepsané přípravy zkoušejícímu!